Jdi na obsah Jdi na menu
 


NSU Pfeil

Stal se zázrak. I takhle by se dala uvést tato galerie. Ono totiž sehnat kolo NSU Pfeil, podle výr. čísla rok výroby kolem roku 1910, se zázraku téměř blíží. Stav je zatím tvrdě předrenovační, ale dovezl jsem to teprve dnes a stav je takový, jaký je. U těchto unikátů si člověk moc vybírat nemůže. Takže v souhrnu: Výška rámu 600 mm, mufny s tzv. vnitřním letováním(Innenlötung), původní barva neidentifikovatelná přes několik vrstev jiných barev, značnou korozi a sešlost, nepůvodní kola a pravděpodobně i blatníky, místo pův. štítku použitý jiný pravděpodobně prodejce či pův. servisní dílny. Ale to se vše dá pořešit a výsledek určitě špatný nebude.

16.03.2008 Po bližším průzkumu jsem zjistil, že barva až úplně na rámu byla s největší pravděpodobností černá, patka a konce přední vidlice, stejně tak jako řidítka, nesou zbytky původního niklování.

11.04.2008 Kolo je opískované, co bylo prasklé je opravené a vyletované, sehnal jsem vhodné blatníky,  řidítka a falcové ráfky, všechny niklované věci odvezl do chromovny.

Podle dobrozdání znalců a sběratelů v Holandsku a pracovníků v archivu Audi A.G. v Neckarsulmu se opravdu jedná o originál NSU kolo z let 1910-12 s některými neoriginálními díly a možná i trochu upravené v průběhu let. Renovací se snažím kolu navrátit podobu, kterou mělo před první sv. válkou dle dokumentace, kterou se mi podařilo získat z archivů.

30.05.2008 Ráfky jsou nafládrované, olinkované a zalakované čirým lakem.

21.10.2008 Konečně hotovo, replika štítku dala zabrat, ručky jsem koupil na burze v Brně. Výsledek oproti původnímu stavu můžete posoudit sami.