Jdi na obsah Jdi na menu
 


NSU Quickly

Můj první a myslím že i jediný průnik do světa motocyklů je moped NSU Quickly. Na větší kubaturu nemám řidičák a tento stroj je mi sympatický také proto, že má hodně podobného s jízdním kolem. Má pedály a i velikost kol je stejná. Mopedy této značky motorizovaly ve své době Evropu a byly velmi oblíbené. Vyráběly se v letech 1953-62 a tohoto typu bylo vyrobeno celkem 539.793 ks. 

Můj moped byl vyroben v roce 1954. Je tedy v prvním provedení, které se vyrábělo do modernizace v roce 1955. I v Německu se tomuto typu říká Praquickly (Ur-Quickly). Pozná se podle toho, že má menší nádrž o objemu 3,1 litru a výfuk má ještě na levé straně. Po modernizaci měly nádrž 4,5 litru, měly i jiné přední světlo, v kterém mohl být za příplatek namontován tachometr.

Nyní pár technických údajů:

1-válec, chlazený vzduchem, objem 49 ccm, výkon 1,4 PS při 4600/min, vrtání x zdvih 40 x 39

komprese 5,5 : 1

karburátor BING 1-9-1

zapalování 6V 3W Bosch nebo Noris

spotřeba 1,3 - 1,9 l/100km

2-stupňová převodovka, řazení na řidítkách otočnou rukojetí

kola 26 x 2,00" , váha 33 kg, max. rychlost 40 km/h.

V roce 1954 stál tento moped 540,- DM

V roce 1955 dosahovala denní výroba počtu 1000 ks.